Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΣΙΑΝΤΗ 

4. Το   ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ  ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

4.1  ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Το πρόβλημα του νεοελληνικού πολιτισμού συνοψίζεται στη ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΗΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ  ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ- ΣΤΟΝ ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟ.Συντίθεται από την συντονισμένη προσπάθεια των εμπνευστών της Νέας Τάξης  και των οργάνων τους
·                  Να αλλοιωθεί και αφανιστεί  η ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά, η εθνική μας ταυτότητα και η γλώσσα μας.
·                  Να μολυνθούν οι έννοιες «Αλήθεια», «Ειλικρίνεια», «Τιμιότητα», «Ευγένεια», «Σεβασμός», «Αλληλεγγύη», «Φιλοξενία
·                  Να αμφισβητηθεί η ιστορική διαχρονική συνέχεια του Ελληνισμού
·                  Να εξαλειφθούν τα πολιτιστικά επιτεύγματα της δεκαετίας του ΄60, με την άνθιση της Τέχνης, της Ποίησης και της Μουσικής και να καλυφθούν  με τα σκουπίδια της διεθνούς και της ντόπιας υποκουλτούρας.
·                  Να αποκοπεί η νεοελληνική διανόηση και φιλοσοφία από το πολιτικό γεγονός, δηλαδή από την ενεργό συμμετοχή του πολίτη  στο Δήμο, από τη Δημοκρατία που γέννησαν οι προγονοί μας. 
·                       Να ενοχοποιηθεί και εξαλειφθεί  η εθνική συνείδηση και να τεθεί υπό τον έλεγχο των πάσης φύσεως «γνωριζόντων».
  
Για τη Λύση στο πρόβλημα του Νεοελληνικού Πολιτισμού:

·        Αρνούμαστε το πρότυπο του καταναλωτισμού, της πολιτιστικής βιομηχανίας  και της ομογενοποίησης που προωθεί  διεθνώς η Νέα Τάξη. Αρνούμαστε να ποιούμε νερό, εκεί που οι χρηματιστές κι οι
κερδοσκόποι  πλένουν τ’ άπλυτά τους. Γιατί, όπως είπε έλεγε ο Σεφέρης:
Μας είπαν θα νικήσετε όταν υποταχτείτε.
Υποταχτήκαμε και βρήκαμε τη στάχτη.
Μας έλεγαν θα νικήσετε όταν αγαπήσετε.
Αγαπήσαμε και βρήκαμε τη στάχτη.
Μας έλεγαν θα νικήσετε όταν εγκαταλείψετε τη ζωή σας.
Εγκαταλείψαμε τη ζωή μας και βρήκαμε τη στάχτη…
Βρήκαμε τη στάχτη. Μένει να ξαναβρούμε τη ζωή μας, τώρα που δεν έχουμε πια τίποτα.

·      Για να προχωρήσουμε, έως ότου διώξουμε από την Πατρίδα μας την ξένη ακρίδα, θα πρέπει να ξαναβαφτίσουμε τις λέξεις «Ελευθερία», «Ανεξαρτησία», «Δημοκρατία», «Ισότητα», «Δικαιοσύνη». Τις λέξεις «Έθνος», «Ελλάδα», «Ελληνικότητα». Να ξαναβρούμε το νόημα της Ελληνικής Παιδείας, του Ελληνικού Πολιτισμού και του Ελληνικού Ήθους.
·      Επανασυνδέουμε την παιδεία με την εθνική, ιστορική και πολιτιστική μας παράδοση, καλλιεργώντας παράλληλα το πνεύμα  συνεργασίας με τους άλλους λαούς στο πλαίσιο των αρχών του δικαίου και της αμοιβαιότητας.
·      Διδάσκουμε την ελληνική γλώσσα στη διαχρονικότητά της ακολουθώντας σύγχρονες μεθόδους και επιστρατεύουμε στο σκοπό αυτό τον Ελληνισμό όπου γης.
·      Μετατρέπουμε το σχολείο σε εστία πολιτισμού, σε χώρο άνθισης των κλίσεων και καλλιέργειας του ταλέντου των μαθητών στα γράμματα, τις τέχνες και κάθε μορφής δημιουργία.
·      Αναπτύσσουμε την κριτική σκέψη του μαθητή και την ικανότητά του να γνωρίσει τον πολιτισμό των προγόνων του καθώς και να προσεγγίζει άλλους πολιτισμούς.
·      Φέρνουμε τον πολιτισμό (την τέχνη, τη μουσική, το θέατρο, το χορό, το άθλημα) στη γειτονιά και το χωριό, επειδή «ουκ επ’ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος». 
·      Στηρίζουμε το λαϊκό πολιτισμό στις ποικίλες του μορφές, τη λαϊκή τέχνη, τα ήθη και τα έθιμα, τις παραδοσιακές ασχολίες, το θέατρο σκιών, το δημοτικό μας τραγούδι, τα λαϊκά δρώμενα και τις γιορτές στον κύκλο του χρόνου, καθώς και την επιβίωση στοιχείων της αρχαιοελληνικής, βυζαντινής, μεταβυζαντινής και νεότερης παράδοσης.
·      Ανακαλύπτουμε με τρόπο βιωματικό ξανά τον Όμηρο, τους πρώτους έλληνες φυσικούς φιλοσόφους, τον Ορφέα, τον Πίνδαρο και τον Πυθαγόρα, τον Ηράκλειτο και τον Παρμενίδη,  τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, την πόλη και το δήμο, την τραγωδία και την κωμωδία, τη μουσική, τη γυμναστική και το χορό, την αρχιτεκτονική και τη γλυπτική, τις πηγές των μαθηματικών και των επιστημών, την ποίηση και τη φιλοσοφία, το μηχανισμό των Αντικυθήρων και το παλίμψηστο του Αρχιμήδη, το χειροποίητο και το αχειροποίητο, την πίστη και την ευχαριστία, τον βυζαντινό υμνογράφο και αγιογράφο, τους δασκάλους του γένους, τους αγωνιστές της ελευθερίας και της εθνικής αντίστασης.
·      Ανοίγουμε μες στη μαυρίλα της ξένης κατοχής το παράθυρο στο ζωογόνο ήλιο που σημαίνει ο  ποιητής:  «αυτό που ήσουν κάποτε θα γίνεις ξανά !».

4.2. ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Το Κίνημα Ανεξάρτητων Πολιτών αγωνίζεται όπως τόνισε ο Ιδρυτής του για μια παιδεία ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ, ΕΛΛΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΗ,  ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΗ.  Για μια Παιδεία που θα εμφυσήσει στους αυριανούς πολίτες ιδανικά και αξίες για να υλοποιήσουν το όραμα μιας ανεξάρτητης και δημοκρατικής Πολιτείας στο επίκεντρό της οποίας θα βρίσκεται ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Για μια ολόπλευρη καλλιέργεια που αφορά σώμα-νου-ψυχή με στόχο να διαπλάσει ολοκληρωμένες αυτόνομες προσωπικότητες, δραστήρια πολιτικά άτομα, ικανά να σκέπτονται, να κρίνουν και να ενεργούν, αλλά και με ηθική συγκρότηση που θα εγγυάται την πραγμάτωση των στόχων συνολικής ανάπτυξης της χώρας καθώς και  το άνθισμα των ιδεών της ελευθερίας, της εθνικής ανεξαρτησίας και της λαϊκής κυριαρχίας για  έναν αναγεννημένο  πολιτειακό και πολιτικό βίο.

Κάθε βαθμίδα της παιδείας μας είναι ανάγκη να βρει τη σχέση της  με τον άνθρωπο, την κοινωνία, την οικονομία  και τα προβλήματα της εποχής μας. Για το σκοπό αυτό:
Η επιστημονική συγκρότηση και η δυνατότητα κατάκτησης της τεχνολογίας εναρμονίζονται σε ένα πρόγραμμα σφαιρικής παιδείας προκειμένου να αρθεί η μονομέρεια της κάθε γνωστικής κατεύθυνσης.  Η αισθητική  και καλλιτεχνική  αγωγή εντάσσεται ισότιμα στο πρόγραμμα του νέου σχολείου και πραγματώνεται θεωρητικά και πρακτικά καθώς και σε  επαφή με τα έργα τέχνης και πολιτισμού.
Οι παραπάνω στόχοι θα υλοποιηθούν με την κατάλληλη επιλογή γνωστικών αντικειμένων που θα περιλαμβάνει τα πνευματικά, επιστημονικά, και καλλιτεχνικά επιτεύγματα και ιδέες του Ελληνισμού και της ανθρωπότητας.Για το σκοπό αυτό θα στηριχτεί ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων καθώς και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όσον  αφορά όχι μόνο την γνωστική τους κατάρτηση αλλά και τον παιδαγωγικό τους ρόλο.
Αναπόσπαστη διάσταση του προγράμματός μας είναι να αναπτυχθούν στα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα και να λειτουργήσουν οι δομές εκείνες που θα ενθαρρύνουν και θα επιτρέψουν τη δημιουργική έκφραση και φαντασία μέσα από την καλλιτεχνική και τεχνολογική δραστηριότητα καθώς και την ανάπτυξη στους μαθητές του πνεύματος της εφευρετικότητας και των καινοτομιών.

 "Από τους δρόμους που άνοιξε ο ανθρώπινος νους στην Ελλάδα και στη Ρώμη, υποχρεώθηκε να περάσει από τότε όλη η πολιτισμένη ανθρωπότητα,για να συνειδητοποιήσει τον εαυτό της  και να προχωρά. Αυτή είναι η γεννετική αξία των ανθρωπιστικών σπουδών", τόνιζε ο Δ.Γληνός. Δε νοούνται ανθρωπιστικές σπουδές χωρίς τη μελέτη του Ελληνικού Πολιτισμού στο σύνολό του. Κι εμείς στοχεύουμε σε μια Παιδεία Ελληνοκεντρική, όχι μόνο για την αδιαμφισβήτητη και διαχρονική της αξία αλλά και γιατί σε μια εποχή που η καταδυνάστευση των λαών περνάει μέσα από την αλλοίωση μέχρι και την εξαφάνιση των στοιχείων της Εθνικής τους Ταυτότητας, προκειμένου  η αφομοίωση και η υποταγή τους να καταστεί ευκολότερη, οφείλουμε με αδρές γραμμές αυτά τα στοιχεία να τα ξαναγράψουμε. Αναζητώντας λοιπόν τα στοιχεία του πνευματικού  εαυτού μας από την αρχαιότητα ως σήμερα και  από την παράδοση μέχρι τα σύγχρονα στοιχεία του πολιτισμού μας, θέτουμε τις βάσεις για μια Πολιτιστική Εθνική Αναγέννηση που θα εμφυσήσει την πνοή δημιουργίας του Νεοελληνικού Πολιτισμού.

Ως ύψιστο αγαθό η Παιδεία είναι απαραίτητο να παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ σε όλες της τις βαθμίδες. Υποστηρίζουμε τη γενίκευση της ανάπτυξης του ολοήμερου σχολείου και της δια βίου μάθησης με ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών και δικτύων. Στόχος μας ένα σχολείο που, με τις αναγκαίες πολεοδομικές και ρυμοτομικές παρεμβάσεις,   θα επιτρέπει στο μαθητή να ανακτήσει τη σχέση του με το φυσικό περιβάλλον. 
Πρεσβεύουμε τη νομοθετική καθιέρωση της υποχρεωτικής  δωδεκάχρονης εκπαίδευσης που θα αφορά όλους τους πολίτες της χώρας μας. Αναπτύσσουμε το δοκιμασμένο θεσμό του Ενιαίου Πολυκλαδικού  έτσι ώστε, εκτός από σύγχρονη γενική παιδεία,  στο χώρο του να μπορεί να επιτευχθεί και υψηλού επιπέδου τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Επιδιώκουμε την σημαντική αύξηση των κονδυλίων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την Παιδεία και αξιοπρεπείς μισθούς για τους λειτουργούς της, αντάξιους του κοινωνικού τους έργου.
Είναι φανερό ότι δε νοείται Ανθρωπιστική Παιδεία χωρίς να είναι ταυτόχρονα Ελληνοκεντρική  και Εκσυγχρονισμένη-ώστε το περιεχόμενό της να αναθεωρείται και να διευρύνεται σε κάθε φάση της κοινωνικής μας πορείας. Και από την άλλη η υλοποίηση της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας, της Λαϊκής  Κυριαρχίας και της Πατριωτικής Αναγέννησης περνά αναγκαστικά από την Παίδευση του Λαού.

Στο πλαίσιο των προτάσεων του Κινήματός μας  για την πανεπιστημιακή και ανώτατη εκπαίδευση θα  αναφέρουμε επιγραμματικά την προτεραιότητα που δίνουμε στην ανάκτηση του κώδικα σημασιών που εκφράζουν τον πολιτισμό μας σε όλο το φάσμα των επιτευγμάτων του, καθώς και στην ανάδειξη των τρόπων σκέψης που χαρακτήρισαν τη διαχρονική του πορεία και δοκιμάστηκαν στην κοινωνική ζωή ώστε να καταξιωθούν και να καταστούν ηθικό κεκτημένο όλης της ανθρωπότητας.
 Ζητάμε από τα πανεπιστημιακά και τα πνευματικά μας ιδρύματα να ανακτήσουν τον αυθεντικό τους ρόλο και να θέσουν τη γνώση και την έρευνα στην υπηρεσία του ήθους και των αξιών του ανθρώπου, και όχι του χρήματος.
Υπό το πρίσμα αυτό, είμαστε πλήρως αντίθετοι στον νόμο για τα ΑΕΙ που ψήφισε πρόσφατα η Κυβέρνηση.
Ο δικός μας «νόμος» αύριο, μεταξύ άλλων, θα προβλέπει:

1. Ενίσχυση και  κατοχύρωση της αυτοτέλειας και αυτονομίας του ελληνικού πανεπιστημίου.
2. Στήριξη και κατοχύρωση του ρόλου των ελεύθερων πνευματικών δημιουργών και της αυτομόρφωσης.
3. Ανάπτυξη του θεσμού του τεχνικού πανεπιστημίου, που θα απορροφήσει μετά από αξιολόγηση τα ΑΤΕΙ
4. Σύνδεση του Πανεπιστημίου με  την κοινωνία, την παραγωγή, και με τα προγράμματα αξιοποίησης των πλουτοπαραγωγικών πόρων της χώρας.
5. Εισαγωγή μαθημάτων σε όλο το φάσμα των Σχολών και Τμημάτων που αφορούν τον τρόπο παραγωγής του χρήματος και  λειτουργίας της σύγχρονης οικονομίας.
6.  Μέτρα για την επιστροφή των φοιτητών στις αίθουσες διδασκαλίας και απελευθέρωση των δημιουργικών τους δυνάμεων.
7. Κατοχύρωση της αξιοκρατίας και της δημιουργικής σχέσης διδάσκοντος-φοιτητή.
8. Ενίσχυση των προγραμμάτων υποτροφιών και  των κονδυλίων για έρευνα και ανάπτυξη.
9.  Ανάπτυξη  σε πανεπιστήμια και  ΤΕΙ  μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε όλο το φάσμα της πνευματικής και καλλιτεχνικής μας παρουσίας- αρχαίας, βυζαντινής, νέας, σύγχρονης- λόγιας και λαϊκής.
10.  Μελέτη και  έρευνα των  σύγχρονων προβλημάτων  της κοινωνίας και του ανθρώπου  και προστασίας των δημοκρατικών θεσμών.